Likt den arketypiska 'raggaren' som sladdade omkring med sin Volvo Amazon utanför korvkiosken anno 1972 så har Skåne Universitetssjukhus ledning drabbats av insikten att de behöver finna fler sjuksköterskor för arbete på underbemannade och underbetalda sommarskift.
Hur lösa problemet? Hur gå tillväga?
Steg 1: Fånga den presumtivt sommarvikariernade sjuksköterskans uppmärksamhet. "Du sjuksköterska!" gör jobbet utmärkt. Visa vem som bestämmer!
Steg 2: Skicka en invit: "Häng me´ oss i sommar......". Mycket att fundera över här. Den klämkäcka akuta accent förtjänar bara i sig själv ett program i Språket i P1. Det sägs vara viktigt att "lägga sig på läsarens nivå", och här kan man ana att avsändaren kanske inte har de högsta tankar om sin målgrupp.
Steg 3: Sälj med sex: Användandet av sex punkter antyder att det är något hemligt och kanske lite lockande som väntar. Om två punkter i textform ".." brukar indikera en undermening så kan vi bara ana vilka äventyr som väntar de lyckliga sjuksköterskor som väljer Skånes Universitetssjukhus i sommar.
Sammanfattningsvis får SUS reklamkampanj fyra av fem "Don Drapers" i betyg.
Red. anm.: Annonsen sågs igår (9/12-2013) på en anslagstavla på SUS och kan potentiellt vara ett år gammal. Detta förtar dock inte galenskapen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar