onsdag 13 juli 2011

Tävling - Tidningen Dagens krönikörer

Dagen är en tidning för den svenska kristna högern. Flitiga lyssnare av "Godmorgon världen" i P1 känner säkert igen tidningen då Elisabeth Sandlund, chefredaktör för tidningen, medverkar frekvent i programet.

Av någon besynnerlig anledning så halkade jag in på deras hemsida. Väl där slogs jag en samling konstigheter. Konstigheterna jag syftar på, om man bortser från det faktiska innehållet på sidan, är vilken samling människor som skriver för tidningen.

"Men du!" säger ni. "Känns det verkligen OK att göra sig lustig över folks lyten och defekter?!". Svaret är givetvis ja.

Så nu tycker jag det är hög tid för en tävling. Var med och rösta så ska vi bestämma 2011 års segrare i följande kategorier:


1) Festligaste ansiktsbehåring
2) Roligast namn
3) Mest frikyrkligt utseende
4) Fulast glasögon


Rösta gör ni nedan i kommentarsfältet.

Här kommer mina nomineringar:

1) Festligaste ansiktsbehåring - Anders Sjöberg
2) Roligast namn - Anders Piltz (låter ju lite som "pilsk")
3) Mest frikyrkligt utseende - Annika Damirjian
4) Fulast glasögon - Håkan Arenius (ser lite ut som Walter från Big Lebowski, se nedan)




Tävlingen fortgår hela juli månad och "vinnarna" kommer meddelas här så snart resultatet är färdigräknat.
Ska försöka komma med politiska inlägg av lite mindre ad hominem-karaktär i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar