måndag 10 mars 2014

Dagens icke-händelse



I förra veckan började rykten gå på stan att en Gerald Pollack skulle komma till LTH (Lund) på Måndag (dvs idag) och föreläsa om sin forskning (?) på vatten.

Här är en kort version av hans poänger:



Samtidigt började det ryktas att Professor Pollack kanske inte har alla hästar i stallet. Vi på borivik-redaktionen ville inte binda vagnen framför hästen utan beslutade oss för att ansluta till publiken och lyssna på allt vad Gerald hade att säga.

Föreläsningen skulle börja kl 10.00, vi anländer 09.57 till en helt öde sal. Förvirringen är total innan någon lägger märke till en lapp på dörren. "Föreläsningen är flyttad till Medeon Science Park, Per Albin Hanssons väg 41. Paniken sprider sig, hur ska vi hinna till Medeon på 3 min och var tusan ligger Vetenskapsparken nånstans? Google rådfrågades och gav samma svar på tre olika mobiler, föreläsningen är flyttad till Malmö...

Besvikelsen är enorm. Frågorna duggar tätt. Varför? Är den absolut vanligaste.

Här följer några gissningar helt tagna ur luften.

1. Pollacks hotell är i Malmö och han orkade inte ta sig till Lund imorse.

2. En malmöit har kidnappat Pollack och tvingar honom att hålla föreläsningen i Malmö.

3. Föreläsningen var för banbrytande för att hållas framför en vetenskapligt utbildad publik och flyttades tillräckligt långt från Lund för att ingen skulle orka gå.

4. Det är nån form av meta-samhällskritik.

File:Spider web Luc Viatour.jpg
Vatten, vatten, bara vanligt vatten

3 kommentarer:

  1. Hej, Jag var i Malmö och lyssnade på hans presentation.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Vitaly,

      jag vet inte hur du har lyckats hitta hit men välkommen ska du vara.

      Har du något omdöme att ge om presentationen? Jag har hört vissa som säger att han drar helt obefogade slutsatser medan andra säger att han är missförstådd. Det var därför jag själv ville gått och lyssnat för att bilda mig en egen uppfattning men tji fick jag.

      Radera
  2. Sammanfattning på 10 ord tack! ;)

    SvaraRadera