lördag 21 maj 2011

Uno, dos, tres. (Dagens fail)

Bäste läsare

Sydsvenskan har en återkommande del i sin tidning som kallas "Postis" där ungdomar kan skriva in och lätta sitt hjärta. Återkommande ämnen är

1. "Jag tycker om och alla andra är bara såååå dumma i huvvet "

2. "Vi måste bry oss om miljöööön"

3. Dålig poesi

Idag kan vi läsa följande:

Annorlunda stil

Hej. Jag vill vara typ, annorlunda, men jag tycker det är jättesvårt att hitta kläder och sånt som är annorlunda. Jag är jättekonstig på sättet, haha, på ett bra sätt hoppas jag, men jag vill hitta en klädstil som passar mig.

-lollieluvers

Nu tänker ni: "ah, ska han sparka in den öppna dörren att tonåringar är fåniga som försöker vara "alternativa/annorlunda" genom att börja klä sig i svart. Men icke! Det lustiga är i det här fallet kommentarerna som kommer på inlägget.


Köp vad du trivs i. Man behöver inte ha en 100% alternativ garderob för att ha en annorlunda klädstil, det är ofta kombinationen som gör det. H&M duger bra, faktiskt, men man får hitta sin egen lilla nisch. Man bygger inte sin stil på en dag, man måste låta den bygga sig själv. Viktigast är ändå att inte tveka. Eller, tveka får man göra - alla tvekar - men man får inte banga ur, helt enkelt. Go for it. Vad har du att förlora, egentligen? Det är ditt liv och eftersom att du är den som lever du så måste ju du också vara den som får bestämma vad som händer. Något annat vore ju inte rättvist.

Chansa. Lev. Våga.

- Uno

Japp. Det är alltså Uno som svarat på inlägget. Uno. Uno är inget namn för någon under 45. "-Har du något belägg för det", undrar vän av ordning. Jomenvisst har jag det.


Nu sitter jag givetvis inte här och antyder att det rör sig om en person med tvivelaktiga motiv . Men jag skulle, trots allt, nog hålla ett extra öga på mannen som avslutar inlägg med "Chansa. Lev. Våga." och heter Uno.

Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar