fredag 24 juni 2011

Midsommar i Svea Rike - Lägesrapport #1



Sitter i den anrika örlogsstaden Karlskrona (eller kaulskrauna, som infödingarna säger) och lyssnar på sveriges radio program 4, i folkmun kallad P4.
I vad som kan kan kallas för århundradets mest gemytliga och minst provocerande program får man höra intervjuer med dragspelsspelemän och diverse "semesterfirare".
Nyss fick jag höra en kvinna välja mellan "vad som var viktigast på midsommaren: nubben, sillen eller nypotauutisen". Lyssnade dock ej på vad hon valde.

Efter detta så bjöds det på passande sommarmusik med "Barbados - Här kommer flickorna".


"Nu kommer flickorna ifrån gym och svett åå dom visar vad träning gett. All naken hud gör mig varm och yr på nått sätt. Å på stranden ser jag dom överallt, det hjälper inte att jag badar kallt. jag solar bara min rygg och tar en malt.

Yeah . Hehe. Woh. "






Ja just det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar